Výmarská republika a la Czech made
Jaroslav Vrána
Řečeno slovy M.Dolejšího - civilizace s úsměvem idiota dotančí k vlastnímu hrobu. Nezbývá než popřát good luck a věřit, že prozřetelnost má s námi plány, kterým rozumí málo kdo, že filozofové a Kongregace pro víru Svatého otce spolu s ostatními mysliteli našeho civilizačního okruhu nastíní nové paradigma, které bude kompatibilní s globalizujícím se světem. Osobně jsem přesvědčen, že globalizace není spiknutí těch či oněch, ale pouze pokus o řízený vývoj, který by vyhovoval zájmům řidičů procesu. Bohužel jaksi se zapomnělo na několik drobností - zeptat se ostatních kulturně-náboženských okruhů, to že Ruská federace se nestane kolonií Německa a protektorátem anglických zednářů, na gigantický rozvoj Číny a nástup Indie coby nastávající globální mocnosti a nakonec , že vznik velkého Izraele je prostě jenom zbožným přáním šovinistických hebreofašistů a jejich sionistických poskoků!
V roce 1929 to " ruplo" na Wall Streetu, probíhala deprese v ekonomickém smyslu slova, v roce 1933 vyhrál jistý čalouník volby v Německu a vše vyvrcholilo požárem Reichtagu. Ostatní je nakonec známo, a i když dějiny píšou vítězové, nemusí být člověk absolvent university, aby pochopil proč poté věci měli takový průběh, který je historicky znám.
Včera jsem na RADIOJOURNALU poslouchal rozhovor s jedním investičním bankéřem. Tento muž vystudoval geofyziku apo předání moci v roce 1990 odchází do USA, kde mu dle jeho slov "čeští krajané" dali možnost po vystudování (na které dostal stipendium) vysokoškolského vzdělání nedoktorantského typu pracovat na Wall Streetu. Dokonce pracoval v jedné nejvlivnější bance s názvem , jejíž název si už nepamatuji. Ale to není relevantní. Mnohem zajímavější jsou skutečnosti, okterých mluvil.
Uvedl kromě jiného, že investiční bankéři jsou naprosto uzavřenou komunitou, která je myšlenkově i lidsky naprosto odtržená od světa nikoliv reálného, ale faktického. Dále upozornil velice vážně, že to co se dnes děje, má nikoliv podobnost, ale paraleru s událostmi determinovanými rokem 1929 tj. krachem na New Yorkské burze a vše co následovalo až do roku 1945. To že tyto události poznamenaly vývoj světa na dalších 45 let je též samosebou.
Co z toho plyne pro nás v roce 2008 ? V první řadě je nutno míti na zřeteli, že všechny společenské veletoče na území zemí Koruny české byly způsobeny událostmi mimo toto teritorium. Ono už to začalo událostmi kolem Sv. Václava, pokračovalo vdobě věrozvěstů , Moravské pole, třicetiletá válka, událostmi v éře Napoleona, rokem 1848, a nakonec všemi " osmičkami" ve dvacátém století.
In concreto:v Janově pochodují Vandasovy SA- milice, na ochranu národností menšiny je povoláno kriminální podsvětí, státní policie je v roli šašků ( o městské ani nemluvím), elitu společnosti tvoří pakáž s minulostí velice pochybnou, základ politického systému naší banánové demokracie tj. politické strany je tvořena lidskými kreaturami a mravními prostitutkami, k volbám chodí cca 25 % lidí, místo REICHTAGU zatím shořela část secesní památky, kterou má pronajato podsvětí(sic), národ (jeli tato množina lidí ještě národem) konzumuje, užívá si a baví se, vymíráme a rozvádíme se - zase jsme na špičce statistik Evropy, naši žoldáci bojují za zájmy světového Žida pán Bůh ví kde a domobrana neexistuje,,,,,,.......mám pokračovat ? Ale to by bylo plýtvání intelektem a nakonec bych se ještě zesměšnil. Církev touží po majetku a jinak mlčí, president začíná být k smíchu celé Evropě, jeho předchůdce pokračuje v rozvratné zednářské činnosti formou mejdanů zvaných Forum 2000.
Je to prostě velebnosti hnus. Ale zpět k uvedenému investičnímu bankéři. On upozornil a to velice vážně, že neprobíhá jenom nikoliv krize, ale krach světového finančního systému , ale již více jak půl roku probíhá ekonomická deprese, která všechna odvozená či multiplikační negativa jenom umocní a eskaluje.
Co zbývá nám normálním smrtelníkům? Vyjdu z nesmrtelné a nadčasové teze katolického myslitele Chenstertona: tradice je odkaz živých synů, tradicionalismus odkaz je mrtvých otců. Tím je myslím řečeno řečeno téměř vše. In concreto pro moji osobu to znamená například přijmout tezi dominikánů ore et labore - modli se pracuj. (modlitba může mít dle moderní situační teologie například podobu drobné charitativní činnosti), dále např. přijmout tezi T.Bati - nežij na dluh tzn. nepůjčuj si, tezi A.Švehly - upracované ruce a selský rozum , nech´t jsou naším jediným a nedotknutelným kapitálem ( zase odkaz na práci a logické myšlení), přijmout tezi TGM o drobné práci ve všech aspektech ( například celoživotně se vzdělávat), odvrhnout toliko pro seculární společnost posedlost samosebou jako například diktát módy ( fashin fashion), utvořit si toliko důležitý archimedovský středobod důležitý alespoň pro pocit nějakého středu pro život ve světě řízeného chaosu atd.
Záleží jenom na nás, zda podlehneme virtuálnímu světu mediálního a televizního průjmu a la Nova a Blesk, světu konzumu apůjček - který se stal základem architektury současného světa ekonomického růstu, světu nového náboženství hypermarketů ,supermarketů, zábavných a obchodních center. nebo se poctivě a upřímně vrátíme k hodnotám našich předků - šetrnost, pokora, střídmost a selský rozum.
DEMOKRACIE nám dává možnosti si VYBRAT - ale také nést následky za svoje rozhodnutí ! A to bychom měli mít hlavně na paměti !
Jaroslav Vrána, Kolín,
Výzva
-
V týchto dňoch došlo k bezprecedentnému porušeniu ústavných práv občanov
Slovenskej republiky Martina Lacka a Antona Čulena, keď ich zamestnávatelia
prepus...
před 8 lety
Žádné komentáře:
Okomentovat